LETAR DU EFTER SÄTT ATT ÖKA LÖNSAMHETEN?

Ledare skapar lönsamhet genom fokus på medarbetar-upplevelse

Att skapa en stark medarbetarupplevelse är som att trimma motorerna i en organisation. Genom realtidsdata kan organisationen kalibreras för att påverka medarbetarnas mående och engagemang. I denna guide redogör vi hur du, genom fokus på medarbetarupplevelse, kan påverka din organisations lönsamhet.

Ledare skapar lönsamhet genom fokus på medarbetarupplevelse
Medarbetarupplevelse korrelerar med lönsamhet

Om guiden

Att ha ett helikopterperspektiv över medarbetarupplevelsen i realtid har aldrig varit viktigare. Ledare ska inte behöva gissa sig till medarbetarnas mående, ta beslutsåtgärder på magkänsla, eller höra om rykten som spridits i korridorerna. Idag finns digitala verktyg som visualiserar medarbetarnas situation med proaktiva åtgärdsplaner, något om bidrar till en betydligt högre effektivitet bland ledare.

Guiden svarar på nedan frågeställningar:

  • Vad är medarbetarupplevelse?
  • Varför är fokus på medarbetarupplevelsen viktigt?
  • Hur arbetar man med medarbetarupplevelsen?
  • Hur bidrar medarbetarupplevelsen till en organisations lönsamhet?

Det här kan du förvänta dig:

  • Vilka delar ingår i en medarbetarupplevelse och varför är det viktigt.
  • Fördelarna med att mäta medarbetarupplevelsen i realtid, steg för steg.
  • Hur meningsfullhet bidrar till att stärka medarbetarupplevelsen.
  • Hur OKR målstyrning gynnar medarbetarupplevelsen.
  • Varför feedback är viktigt för medarbetarupplevelsen - samt handfasta tips på hur du som ledare kan ge feedback.
Ladda ner guiden
Vad är medarbetarupplevelse
Vill du stärka din medarbetarupplevelse?

Ta del av guiden!

Fyll i dina uppgifter i formuläret